laupäev, 29. detsember 2012

Valge "Wild Rose" ja natuke tõsist juttu kah!

Punane "Wild Rose" sai omale noorema õe - valge räti "Wild Rose". Enamus mustrist on sama, kuid leidsin kudumise käigus, et natsa vajaks kohendamist servapits. Mõeldud-tehtud, uuel rätil on kohendatud servapits ja minu arvates palju ilusam.

"Wild Rose"

Avaldasin selle räti pildi natuke aega tagasi FB-s. Peale seda on paljud küsinud minu käest mustrit. Aga hiljutisele väga ebameeldivale kogemusele tuginedes võtsin vastu otsuse - selle räti muster avalikku müükki ei tule, vähemalt mitte niipea. 
Mõni aeg enne Jõule avasin siin blogis oma müüginurga, kus minu mustrite järgi kootud rätikud. Kes ise on pitsrätti kudunud , teavad, missugune töö on ühe räti kudumine. Kuna ma koon kvaliteetsetest lõngadest ja oma töö kvaliteeti pean ka üsnagi kõrgeks, siis leian, et rättide hinnad on täiesti talutavad , pigem isegi madalad. Ja ei läinudki kaua aega, kui sain omale "külma dušši" kaela.
Üks proua soovis rätti, aga talle ei meeldinud hinnad. Hakkas aga kohe kõvasti alla kauplema. Ma keeldusin talle müümast nii madala hinnaga, kui tema pakkus. Ja siis oli vaikus. Mõne aja eest sain aga sahmaka : too proua olevat ostnud täpselt samasuguse rätiku (ta ei täpsustanud nime), kui mul blogis müügil. Ning mis veel eriti oli välja toodud - ja poole odavamalt!!!
Tean, et enamus, kes on osalenud mu "salakudumistes" ja ostnud mu rätimustreid, on väga toredad ja ausad ja tublid inimesed. Aga selline juhtum oli kui tilk tõrva meepotis.
Mina ei kipu küll kelleltki leiba laualt varastama, aga miks tehakse seda mulle?! Mul oli plaan rättide müügist saadud rahaga lapsele voodi osta, nüüd lükkub see edasi teadmata kaugusesse.
Mustrite loomine on osa minu tööst, nende müümine osa minu sissetulekust, samuti on rättide kudumine/müümine osa minu tööst ja minu sissetulekust!
Ma ei ole mitte ühelegi inimesel andnud õigust minu loodud mustri järgi kootud rätti müüa!
Ei oska selle peale isegi vihastada enam, ma olen üdini nördinud.
Plaanisin uue aasta algul korraldada uue salakudumise, aga nüüd .... igasugune isu on kadunud.
Samal teemal olen kirjutanud varemgi, aga ju siis ei jõua mõnele inimesele see kohale.

http://hayleypitsid.blogspot.com/2011/12/motteid-ja-molgutusi.html
http://hayleypitsid.blogspot.com/2012/01/taaskord-motteid-salakudumisest-ja.html


9 kommentaari:

  1. Hei! Väga kahju, kui inimesed, kes ise käsitööd ei tee, seda ka hinnata ei oska. Ma loodan väga, et siiski tuleb veel salakudumisi, sest see oli peaaegu ainuke võimalus mind üle pika aja kuduma saada ;)
    ... ehk see proua lihtsalt vihaga lahmis sellist juttu. Inimesed kipuvad liialdama või lausa tahtlikult haiget tegema... kahjuks :(
    Kõike head Sulle ja toredaid inimesi Sinu teele!

    VastaKustuta
  2. Ma loodan samuti, et kooskudumisi ikka tuleb, sest mulle meeldivad need väga. Sellised vahejuhtumid on inetud, kurvad ja solvavad, aga.... kahjuks on maailmas olemas igasugu inimesi. Rahulikku aastalõppu soovides tumevalge

    VastaKustuta
  3. Väga ilus sall!
    Kahju, et on olemas selised inimesed, kes teiste tööd ei oska hinnata. Ja ei taha ka. Tahan uskuda, et käsitööline kes salli müüs on aus. Ja klient lihtsalt arvas, et sama sall.
    Head aastavahetust sulle.

    VastaKustuta
  4. Kurb lugeda sellise suhtumisega kliendist. Minu arvates pole su sallide hinnad sugugi kõrged arvestades tööd ja materjali, mis nendesse pandud. Kudumiskauge inimene ei tee ehk suurt vahet mustril, töö kvaliteedil või materjalil. Soovin sulle palju häid kliente uuel aastal!

    VastaKustuta
  5. Tõesti kurb on seda lugeda. Aga kas oled proovinud müüa õpetusi Ravelrys? Seal tavaliselt ei kaubelda. Võib vaadata ka (orienteerumiseks)teiste müüjate hindu. Kahjuks on meil suhtumine käsitöösse üsna harimatu, kui nii võib öelda. Ei saada aru, et õpetuse kirjutamine on tõsine töö. Kui on aga vaja kirjutada mitmele suurusele, siis on eriti palju tegemist. Millegipärast arvatakse, et koome sellepärast, et nii on odavam (nõukogude aja igand) ja et kootud asi peaks seetõttu oelma odavam, kui poest ostetud. Ükskord juhtus minuga selline lugu. Olin Kaunases lõngapoes, ajasin juttu tuttava müüjaga. See on väike pood, osta võib ka perenaise kootud rätikuid. Tuleb sisse üks proua, katsub ühte rätikut, vaatab hinda (ei mäleta, mis see oli, aga mitte midagi võimatut), avaldab nördimust stiilis, et kaupmehed on ahned, pahad kapitalistid, turul olevat odavam, ta olevat näinud täpselt samasugust rätti (milles kahtlen sügavalt). Siis sai mul süda täis ja sekkusin, ütlesin: võib ju ka turult osta, aga siin on siidiga mohäär, käsitöö ja perenaise disain, kas seda kõike turult saab. Võib-olla on kurja juur just säärases suhtumises. Aga ära heida meelt! Ilusat uut aastat, häid kudumismõtteid ja jõudu-jaksu!

    VastaKustuta
  6. Ühinen eelkõnelejatega, et tavaliselt ei tehta vahet mustritel ega mudelitel, rääkimata sellest, et sall õigetpidi õlgadele panna. Seeda see kuri klient ei saa olla mingi arvamusliider. Tavaline tige lahmija.
    Sulle aga loomingulist põlemist ja palju uusi mustreid, ausaid klienta ka muidugi. Head alanut!

    VastaKustuta
  7. Armsad sõbrad, suur tänu heade soovide eest!

    VastaKustuta
  8. Ma tahtsin seda öelda, et minu meelest ei ole ju hirmus kallid rätid, pigem odavamat sorti - hea lõng maksabki palju ja käsitöö veelgi enam.... Palun ära jäta kooskudumisi tegemata - ma ise pole veel ühegi Sinu rätiga valmis saanud, aga mustrid on imeilusad - kogun julgust ja teen kindlasti ükskord valmis ka. Maarja

    VastaKustuta
  9. very sad story ... and unfortunately frequent ... I noticed that so do the people who do not create anything and can not appreciate the hard work of others ... is spiritually poor people ... sorry for them !!!! ! but trust people for whom your work is a dream, and love at first sight with millions of times more !!!! I wish you to these millions come into your life and your dream has blossomed as a marvelous beautiful garden!!!!

    VastaKustuta