laupäev, 5. november 2011

Kuidas valmivad rätikumustrid ...

Paar päeva tagasi arutasime Astraga, mida keegi ja kellele Jõuludeks kingib. Eks üks tõsine käsitööharrastaja teeb ikka kõik kingid ise. Astral oli soov oma keskmisele tütrele Jõuludeks üks peen ja daamilik rätt kinkida, kootud muidugi. Haarasin ta ideest kohe kinni ja mul tekkis mõte noorele daamile üks uus rätimuster luua.
Kaua lehitsesin "Pitsilisi koekirju". Ja seal Ta siis oligi, õrn ja naiselik. Visandasin koekirja kohe oma arvutisse ja nüüd siis läks alles tõsiseks tööks. Koekiri oli vaja ühtlaselt "kasvama panna", et sünniks ilus kolmnurkne rätt. Sai proovitud nii ja naa ning lõpuks loksus ise kõik paika. Põhimuster oli valmis. Lisandina veel natsa vahepitsi ja äärepits. Et kõik omavahel klappima saada, oli vaja arvutada, arvutada ja veelkord igaks juhuks üle arvutada. See oli selline mõnus tegevus, endalgi suur uudishimu, missugune lõpptulemus on. Järgmise päeva hommikul vormistasin mustri ilusti ära ja saatsin läbi internetiavaruste Itaalia poole teele.
Loodan siiralt, et nii Astrale , kui ka ta tütrele muster meeldib ja rätt saab olema täpselt selline, mida noor daam kannaks. Rätimuster saab muidugi oma nime noore daami järgi, kellele see loodud oli , "Karolina".
Täna tegin inventuuri oma olemasolevate rätimustrite seas. Neid juba päris palju kogunenud. Osad olen jõudnud valmis kududa, osad ootavad veel oma aega.
Minu käest on ka küsitud, kas ma oma mustreid müüa ei soovi. Kui aga leidub tahtjaid, siis miks mitte. Peagi hakkan ma oma "Disainipanka" lisama rätte, mille mustrit soovija soetada saab.
Samuti on minu poole pöördutud palvega "salakudumist" läbi viia. Päris ahvatlev idee. Ja võib isegi juhtuda, et see teoks saab.

1 kommentaar:

  1. Sa oled nii andeks, et oskad ilusaid mustreid luua! Salakudumine oleks väga põnev, tee kindlasti!
    Tahtsin veel öelda, et minu koju jõudis eile "Maali"...tundub sinu "Mannikese" õde vist olevat:) Ma olen nii lõpmata õnnelik Maali üle:)

    VastaKustuta