esmaspäev, 19. september 2011

Võrratu värvidemäng!

Nii vahva on avastada oma vanaema kapist suur ja salapärane mapp, mis sisaldab Memme nooruspõlve päevilt pärit käsitööajakirju, mustrilehti. Võrratu! Siis kui ma mapi  leidsin, ei osanud ma veel hinnata selle tegelikku väärtust. Kuigi juba teismelisena võlus mind käsitöömaailm. Aga siis huvitas mind rohkem õmblemine ja tikkimine, eriti ristpistes patjade tikkimine.
Nüüd, aastaid hiljem, võtsin ma selle võrratu aarde jälle kapisügavusest välja ja vaatasin oma varandust hoopis teise pilguga. Ja seal "ta" oli! Muster, pitsrätiku muster! Ma ei tea, kas see on mu vanaema enda loodud või kelleltki saadud või siis omakorda kuskilt käsitööajakirjast võetud. Muidugi ei läinud kaua, kui ma haarasin varraste ja lõnga järele. Raske oli muidugi kolletanud paberilt mustrit jälgida, kohati pidin tuletama, aeg oli paberiga teinud omatöö. Aga valmis ta sai. Las rätik räägib enda eest!


Sama mustri järgi on mul valminud mitu rätti. Ja meie oma Raasiku Artistic lõng on selle jaoks nagu loodud!
Muster on põhimõtteliselt küll sama, aga iga rätt on erinev ja igal rätil on minupoolsed täiendused.


Aga hing ihkas midagi uut katsetada, midagi omanäolist. Leidsin netiavarustest ühe koekirja, sellise "vahtralehe" sarnase. Ja peagi oli sündinud uus, "minunäoline" muster.


1 kommentaar:

  1. Jah tõsi ta on, et värvid teevad rätiga oma töö ja iga rätt on isemoodi aare.
    Vaatan neid sinu rätte lausa suu ammuli :)
    Ja vanaema oli sul kindlasti võrratu kuduja nagu sa isegi.

    VastaKustuta